Пропустити навігацію.
«Захисти своє право!»

Запити до податкової

Чи можу я звернутись до податкової інспекції за консультацією? Якщо так, чи зобов’язана податкова відповісти, і протягом якого строку?

відповідь

Так Ви вправі звернутись, і відповідь Вам повинна бути надана.
Відповідно до пп. 14.1.172 статті 14 Податкового Кодексу України (ПКУ) від 2 грудня 2010 року № 2755-VІ, податкова консультація — допомога контролюючого органу конкретному платнику податків стосовно практичного використання конкретної норми закону або нормативно-правового акта з питань адміністрування податків чи зборів, контроль за справлянням яких покладено на такий контролюючий орган.
За зверненням платників податків контролюючі органи повинні безоплатно надавати консультації з питань практичного застосування окремих норм податкового законодавства (п. 52.1 ст. 52 ПКУ). Однак податкова консультація має індивідуальний характер і може використовуватися виключно платником податків, якому її надано (п. 52.2 ст. 52 ПКУ). За вибором платника податків консультація надається в усній або письмовій формі (п. 52.3 ст. 52 ПКУ).
Консультації надаються органом ДПС, в якому платник податків перебуває на обліку, або вищим органом ДПС якому такий орган адміністративно підпорядкований, а також центральним органом Державної податкової служби (ДПС) (п. 52.4 ст. 52 ПКУ).
Податкова консультація за зверненням платників податків надається у терміни, установлені Законом України від 2 жовтня 1996 року №393/96-ВР «Про звернення громадян» із змінами та доповненнями (далі — Закон №393). Згідно зі ст. 20 цього Закону, звернення громадян розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, — невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.
Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу або його заступник встановлює необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п’яти днів.