ЖЭК
Submitted by dabi on Птн, 01/21/2011 - 21:47
У нас в городе ЖЭки не подписывают никаких договоров, никаких услуг не оказывают а на тех кто не согласен с этим и не платит составляют админпротокол по ст. 150 и направляют на админкомиссию, где всех поголовно штрафуют на 51 гривну, и так каждого через определенное время, как это оспорить и законно ли это???
Форум:
- Log in to post comments
відповідь на питання:
Стаття 150 Кодексу України про адміністративні правопорушення передбачає відповідальність за правопорушення правил користування жилими будинками і жилими приміщеннями. Тобто, для застосування санкцій цієї статті у вигляді штрафу громадянин має вчинити: порушення правил користування жилими приміщеннями, порушення санітарного утримання місць загального користування, сходових кліток, ліфтів, під’їздів, придомових територій, порушити правила експлуатації жилих будинків, жилих приміщень та інженерного обладнання, самовільно переобладнати та перепланувати жилий будинок і жиле приміщення, використовувати їх не за призначенням, псувати жилі будинкі, жилі приміщення, їх обладнання та об’єкти благоустрою.
Тільки за вказаних вище підстав, уповноважені рішенням виконкому службові особи ЖЕКу вправі складати протокол про адміністративне право порушення. Цей протокол в 15-ти денний строк з дня його одержання, має розглядати адміністративна комісія при місцевій раді, і за наявності підстав вказаних ст. 150 вказаного кодексу накладати штраф. Крім цього, на адмінкомісію має бути викликаний правопорушник – на це прямо вказує стаття 268 кодексу, він вправі знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, докази, заявляти клопотання, користуватися юридичною допомогою адвоката, або іншого фахівця у галузі права та інші права. Також ця стаття передбачає розгляд адмінсправи за відсутності правопорушника лише у випадках, коли є дані про своєчасне його сповіщення про місце і час розгляду справи (відмітка в протоколі та підпис порушника) і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Якщо цей порядок недотримується, то є підстави на оскарження постанови адмінкомісії. Варіантів оскарження є кілька: 1. Подати скаргу на постанову адмінкомісії до виконавчого комітету відповідної місцевої ради в 10-ти денний строк з дня її винесення, і отримавши негативне рішення виконкому оскаржувати постанову до місцевого суду. 2. Відразу звертатися до місцевого суду в 10-ти денний строк з дня винесення постанови. До суду подається адміністративний позов. Якщо ж 10-ти денний строк пропустили – у цьому адміністративному позові в його прохальній частині слід зазначити поважні причини пропуску ( не були запрошені на адмінкомісію, не отримали рішення про накладення на вас штрафу, або ж отримали після 10-ти днів тощо) та просити суд поновити його.
Зверніть увагу, що рішення місцевого суду по розгляду справи про оскарження постанови про накладення адміністративного штрафу є остаточним та оскарженню не підлягає.
Що стосується не укладення договорів про надання комунальних послуг. Якщо договору немає, то у ЖЕКів немає правових підстав для вимагання оплати, звісно, якщо громадянин взагалі не сплачував за вимогами ЖЕКу. Якщо ж сплачував, то з судової практики відомо, що ЖЕКі в суді апелюють саме до доказів сплати споживачем за послуги і тим самим підтверджують факт надання цих послуг. Суд в більшості таких випадків стає на бік комунальників. Якщо ж компослуги не надаються, ви не сплачуєте за них, а ЖЕК вимагає оплати, то є всі підстави звертатися до місцевого суду в порядку цивільного судочинства з позовною заявою про звільнення від сплати за ненадання цих послуг, та виключення інформації про наявність боргу з вашого особового рахунку.
У будь-якому випадку, перед вчиненням активних дій, слід звернутися до юриста, адвоката.
Відповідь
По ст. 150 Кодексу про адміністративні правопорушення винні особи притягуються до відповідальності за порушення правил користування жилими приміщеннями,
санітарного утримання місць загального користування, сходових кліток, ліфтів, під'їздів, придомових територій, порушення правил експлуатації жилих будинків, жилих приміщень та інженерного обладнання, безгосподарне їх утримання, а також самовільне переобладнання та перепланування жилих будинків і жилих приміщень, використання їх не за призначенням, псування жилих будинків, жилих приміщень, їх обладнання та об'єктів благоустрою.
Ч. 2, ст.255 КУпАП протоколи про правопорушення мають право складати посадові особи, уповноважені на те виконавчими комітетами сільських, селищних, міських рад, тобто має бути рішення, яким відповідна посадова особа уповноважена складати ці протоколи.
Прошу надати інформацію, щодо того, за які саме діяння Вас збираються притягнути до адміністративної відповідальності, ця інформація потрібна для надання порад оскарження Постанови про притягнення до адміністративної відповідальності.